اسلام و تکنولوژی

اخبار ، کتاب ، نرم افزار ، عکس و مطالب دینی

اسلام و تکنولوژی

اخبار ، کتاب ، نرم افزار ، عکس و مطالب دینی

آیا حضرت عیسی مسیح (ع) به صلیب کشیده شدند ؟

مسیحیان به این باورند که حضرت مسیح (ع) به صلیب کشیده شدند .

ولی ما مسلمانان معتقدیم کسی که به صلیب کشیده شد یکی از دشمنان حضرت مسیح (ع) بودند که به صورت معجزه به شکل او در آمد و به صلیب کشیده شد .



حال ادامه این مطلب را به نقل از شبکه BBC مطالعه کنید تا خود پی به این ماجرا ببرید .




ادامۀ این خبر در ادامۀ مطلب :





میخ های صلیب در صندوق استخوان های مردگان در قبر قیافا رئیس کاهنان یافت شده است، که انجیل می گوید این شخص مسیح را به صلیب کشاند و او را متهم به کفرگویی کرد و از رومیان خواست هرچه سریع تر او را به صلیب بکشند.به نظر می آید این سخنان که اخیراً یک روزنامه نگار صهیونیست به نام سیمخا جاکوویچ سعی دارد به اثبات برساند، نزدیک به روایات اسلامی از حکایت صلیب کشیدن مسیح (ع) باشد.. بنابراین، آیا این میخها روایت قرآن در مورد صلیب کشیده شدن حضرت مسیح (ع) را تأیید خواهد کرد؟

میخ های صلیب مسیح (ع)، حقیقت یا خیال؟

“سیمخا جاکوویچ” روزنامه نگار صهیونیست در کنفرانس مطبوعاتی پیرامون این موضوع هیچ دلیل محکمی نیاورد بر اینکه میخ های مکشوفه همان میخ های صلیب مسیح (ع) بوده اند، چنانکه تعداد کمی از دانشمندان چنین اعتقادی دارند.

ولی اگر نظریه جاکوویچ اثبات شود، آنگاه این دو میخ به یکی از مهمترین آثار مسیحیت تبدیل می شوند.جاکوویچ که کارگردان فیلم های مستند صهیونیستی است و جوایز بین المللی متعددی را نیز کسب کرده است، هم اکنون تحقیقی پیرامون اصل این دو میخ آغاز کرده است.

جاکوویچ می گوید دلایلی که دارد، اثبات نمی کند که آن دو میخ، همان میخهایی هستند که مسیح با آنها به صلیب کشیده شد، و احتمالات قوی در صحّت این نظریه وجود دارد.جاکوویچ در کنفرانس مطبوعاتی گفت: گمان می کنم ما دلایل کافی داریم تا به جهانیان ارائه دهیم، این دلایل صحّت نظریه ما را اثبات می کند و دانشمندان باید بحث و تحقیق در این رابطه را از سر بگیرند.

این دو میخ در یکی از آزمایشگاه های دانشگاه تل آویو پیدا شد، ولی سؤال اینجاست که: اصلاً سازمان آثار باستانی اسرائیل آن دو میخ را در کجا یافته است؟جواب این است که در صندوق استخوان های مردگان در قبر قیافا رئیس کاهنان، که انجیل می گوید او مسیح را به صلیب کشاند و را متهم به کفرگویی کرد و از رومیان خواست هرچه سریعتر او را به صلیب بکشند. موزه الکفنو فیلم مستندی را نمایش می دهد که سیمخا تهیّه کرده و قرار است به مناسبت عید فصح از تعدادی شبکه های تلویزیونی جهانی نمایش داده می شود.

سیمخا می گوید در تهیّه این فیلم، بر یک انجیل قدیمی که قدمت آن به قرن ششم می رسد و به زبان عبری نوشته شده، استناد کرده، که البته کلیسا آن را به رسمیت نشناخته است. این انجیل اشاره می کند که قیافا مسیح را امان داده و وی آن دو میخ را برای تبرّک در قبر خودش قرار داده است.موزه الکفن در کلیسای نتردام نمونه ابزارآلاتی که در صلیب کشیدن مسیح (ع) استفاده شده را نمایش می دهد.کلیسای الکفن به کلیسای کاتولیک ایتالیا وابسته است و پاپ های مسیحی آنجا را برای تبرّک زیارت می کنند.

امّا دانشمندان باستان شناس بعد از بررسی میخ ها گفتند این میخها مربوط به زمان صلیب مسیح (ع) نیست، بلکه به قرن ها بعد برمی گردد.روایت کلیسا در مورد مکان پیدا شدن این دو میخ با نظر سیمخا متفاوت است.

در همین راستا، دکتر پیتر مدروس استاد کتاب مقدّس و تاریخ فلسطین به BBC توضیح داد: هیچ دلیل علمی یافت نمی شود، دلیل تاریخی این است که – بر حسب قول مورّخان- میخ های حقیقی از قرن چهارم میلادی به قسطنطنیه منتقل شده و بعد از آن میخ ها در لباس امپراطور و زین اسبش استفاده شده است.نظریات پیرامون دوره زمانی که عهد مسیحی اوّل نامیده می شود، در نزد مسیحیت، مطابق با دوره هیکل دوّم، نزد یهود، از جنجال برانگیزترین نظریات در بین محافل مورخان، مجامع دانشگاهی و نویسندگان است.

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از المسلم : راهب مسیحی “جونار ساموئلسون” محقق در دانشگاه “گوتنبرگ” در مورد به صلیب کشیده شدن عیسی علیه السلام تشکیک وارد کرد و تأکید کرد که هیچ دلیلی برای اینکه رومی ها در ۲۰۰۰ سال پبش زندانیان خود را به صلیب می کشیدند وجود ندارد.

و گفت: عادت یونانیان و لاتینها از زمان “هومیروس” تا قرن اول میلادی پر از شکنجه های حبس بوده است ولی چیزی به نام صلیب و یا به صلیب کشیدن در شکنجه های آنان وجود نداشته است.

ساموئلسون می گوید فهم معاصر می تواند درک کند که به صلیب کشیدن می تواند شکنجه ای سخت باشد، و به عهد جدید (انجیل)  اشاره می کند که در آن چیزی از آنچه ما دوست داریم در آن باشد وجود ندارد.

روزنامه ی بریتانیایی”دیلی تلگراف” از جونار نقل می کند: من تأکید دارم با وجود ذکر واقعه ی تصلیب در اناجیل اربعه ولی این واقعه سندیت تاریخی ندارد.

و افزود: این ادعاها که می گویند مسیح به صلیب کشیده شده است و بر دار جا گذاشته شده است تا ببمیرد به شیوه های پراکنده در عهد جدید وجود دارد و در ادبیات توارتی به همین شکل وجود دارد. و در ادامه گفت: تصلیب فقط در اناجیل اربعه وجود دارد.

این محقق در خلال بحث ۴۰۰ صفحه ای خود گفت: افسانه ی اعدام سیدنا عیسی عله السلام بر اساس سنتهای کلیسای مسیحی ساخته شده است و بیشتر از اینکه بر کتاب مقدس استناد داشته باشد بر نقاشیها استناد دارد. و گفت در عهد جدید آمده: مسیح چوبی را با خود به جلجله برد، همانجایی که در آن به صلیب کشیده شد.

ساموئیلسون در این تحقیق خود که بعد از مطالعه ی نصوص عهد قدیم می گوید: مشکل این است که در ادبیات عهد قدیم به شکلی مشهود در آن نامی از عملیات تصلیب وجود ندارد. و منابعی که بخواهیم در آن به شیوه ای قطعی در مورد تصلیب چیزی بخوانیم، در واقع وجود ندارند.

ساموئلسون با وجود تکذیب کردن واقعه ی تصلیب باز خود را یک مسیحی پایبند می داند و گفت روایتهای امروزه از نصوص واقعه، به شکلی خیلی پیچیده، مورد استفاده قرار می گیرد.

قال الله تعالى فی القرآن الکریم: ﴿ وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِیحَ عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِینَ اخْتَلَفُوا فِیهِ لَفِی شَکٍّ مِنْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ یَقِینًا(۱۵۷)بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَیْهِ وَکَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَکِیمًا(۱۵۸)﴾ (النساء:۱۵۷-۱۵۸).

و ( خداوند بر آنان خشم گرفت به سبب این که از روی استهزاء و سخریّه ) می‌گفتند که : ما عیسی پسر مریم ، پیغمبر خدا را کشتیم ! در حالی که نه او را کشتند و نه به دار آویختند ، ولیکن کار بر آنان مشتبه شد و ( متردّد گردیدند که آیا عیسی یا دیگری را کشته‌اند و در این‌باره با همدیگر اختلاف نظر پیدا کردند و ) کسانی که درباره او اختلاف پیدا کردند ( جملگی ) راجع بدو در شکّ و گمانند و آگاهی بدان ندارند و تنها به گمان سخن می‌گویند و ( باید بدانند که ) یقیناً او را نکشته‌اند. ‏ بلکه خداوند او را به سوی خود بلند کرد. و خداوند چیره ( است و بر هر کاری توانا است ، و ) حکیم است ( و هر چیزی را برابر حکمتی انجام می‌دهد ، و سنجیده عمل می‌کند ) .



برگرفته شده از : ادیان نیوز و وبلاگ ادیان و عرفان


منبع : 1ico.com




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد